Întrebari frecvente
Pentru a oferi întrebări și a primi răspunsuri ce țin de utilizarea serviciului MPay sau integrarea cu acesta, vă rugăm să apelaţi serviciul suport clienţi la numărul 022 82 00 00.
Cetățenii întreabă
-
1. Ce servicii pot fi achitate prin MPay?
Lista serviciilor, care pot fi achitate prin MPay poate fi găsită pe pagina serviciilor. Pe parcurs toate serviciile publice vor putea fi achitate prin MPay.
-
2. Pot achita și serviciile comunale prin MPay?
Nu. În acest moment serviciile comunale nu pot fi achitate prin MPay. Pe viitor serviciul MPay va putea fi extins și cu această posibilitate.
-
3. Pot să achit un serviciu public, care la moment nu este disponibil electronic?
Da, prin serviciul MPay vor putea fi achitate și servicii ce sunt disponibile doar în formă tradițională.
-
4. Cîte servicii voi putea achita prin MPay?
Pe viitor toate serviciile publice vor putea fi achitate prin MPay. Lista serviciilor ce pot fi achitate prin MPay acum poate fi găsită pe pagina serviciilor.
-
5. Am o notă de plata MPay. Cum pot ști daca este achitată sau nu?
Pentru a verifica dacă o notă de plată MPay este achitată, introduceți numărul acesteia pe pagina de start, iar MPay va afișa statutul achitării acesteia.
-
6. Cum pot să achit un serviciu dacă nu am card bancar?
Prin MPay puteți achita cu orice instrument de plată, legal disponibil în Republica Moldova. Dacă nu ai card bancar, poți achita în numerar la terminalele de plată, la ghișeele băncilor sau online prin intermediul sistemelor de internet banking ale băncii, clientul căreia sunteți.
-
7. Pot achita serviciile la oficiul poștal?
Da. Din 18 noiembrie 2013 este posibilă achitarea notelor de plată MPay în toate oficiile poștale.
-
8. Am nevoie de asistență la achitare. Ce fac?
Puteți solicita ajutor la telefonul 022 82 00 00.
-
9. Vreau să achit un serviciu public, dar banca nu lucreaza. Ce fac?
Puteți achita online, alegând serviciul pe pagina serviciilor sau puteți achita în numerar de la terminalele de plată.
-
10. Cum pot achita prin MPay daca mă aflu peste hotarele tarii?
Puteți achita online cu cardul bancar sau prin intermediul sistemului internet banking al băncii, clientul căreia sunteți.
-
11. Trebuie să-mi instalez ceva pe computerul meu ca să pot achita prin MPay?
Nu, pentru a achita prin MPay nu este necesar de a instala ceva pe computerul dumneavoastră. Aveți nevoie doar de browser și de legătură internet.
- 12. Cum pot sa văd toate plățile, pe care le-am făcut prin MPay?
-
13. Cît ma costa în plus pe mine ca cetatean achitarea prin MPay?
Nimic. Conform Hotărârii Guvernului Nr. 712 din 23.09.20 persoanele fizice vor achita doar costul serviciului cu plată. Toate comisioanele vor fi achitate, după caz, din bugetul de stat sau de către prestatorul de servicii.
-
14. Care este valoarea comisioanelor?
Valoarea comisioanelor diferă în funcție de instrumentul cu care se face plata. Pentru cardurile bancare, valoarea comisioanelor percepute de bănci este de 0.5% (pentru cardurile emise de băncile din Republica Moldova) sau 2.2% (pentru cardurile emise de băncile din afara Republicii Moldova) din valoarea tranzacției. Pentru orice alt instrument de plată comisionul băncii este de 1%, nu mai puțin 1.00 (un) leu și nu mai mult de 2.5 lei (doi lei și 50 bani) per tranzacție. La comisionul băncii se adaugă un comision pentru întreținerea platformei tehnologice a serviciului MPay în valoare de 1.20 lei per tranzacție. Conform Hotărârii Guvernului Nr. 712 din 23.09.20 aceste comisioane NU sunt achitate de cetățeni. Pentru plățile prsoanelor juridice, comisioanele sînt stabilite de prestatorii de servicii de plată plus comisionul MPay de 1.20 lei per tranzacție.
-
15. Cît de sigur este de a achita serviciile prin MPay?
Achitarea prin MPay este la fel de sigură ca și achitarea la bancă, deoarece MPay folosește exclusiv instrumentele băncilor pentru achitări.
-
16. Cine poate să-mi vada plațile mele din MPay?
Plățile efectuate prin MPay sunt văzute doar de prestatorii de servicii, pentru care ați efectuat plăți. Fiecare prestator în parte vede doar plățile efectuate în favoarea lui.
-
17. Ce date pastrează MPay despre mine și despre serviciile pe care le solicit?
Pentru a putea funcționa MPay utilizeaza doar IDNP-ul solicitantului serviciului. Alte date cu caracter personal sau despre natura serviciilor solicitate nu sunt prelucrate/păstrate de MPay. MPay este în deplină aliniere cu legislația cu privire la protecția datelor cu caracter personal și este înregistrat la Centrul Național de Protecție a Datelor cu Caracter Personal cu numărul de înregistrare 130913CM145.
-
18. Am făcut plata prin MPay, dar prestatorul nu-mi dă serviciu pînă nu ajung banii în contul lui. Ce fac?
Conform Hotărârii Guvernului Nr. 712 din 23.09.20 prestatorii de servicii sunt obligați să presteze serviciul în deplină măsură din momentul ce MPay a confirmat plata, iar confirmările MPay se efectuează în timp real. De aceea, dacă ați achitat prin MPay un serviciu, iar prestatorul refuză prestarea serviciului pe motiv că nu are informație despre plată apelați după ajutor la numărul de telefon 022 82 00 00.
Bussinesul întreabă
-
1. Am un serviciu cu plată și vreau să-l integrez cu MPay. Cum o fac?
Deși MPay este destinat în primul rînd achitării serviciilor publice cu plată, pe viitor va fi posibilă și achitarea serviciilor comerciale prin MPay. Pentru astfel de solicitări vă rugăm să ne contactați la adresele de pe pagina de contacte. Echipa MPay va examina solicitarea dvs. și vă va oferi consultările necesare.
-
2. Care este taxa de integrare/conectare la MPay?
Pentru integrarea cu MPay nu se percep taxe de integrare.
-
3. Care sunt comisioanele pe care le voi plăti?
În calitate de prestator de serviciu cu plată, veți activa în aceleași condiții cu prestatorii de servicii publice și veți achita comisioanele stabilite de Hotărârea Guvernului Nr. 712 din 23.09.20.
-
4. În cât timp ajung banii plătiți prin MPay în contul meu?
Banii pentru plățile efectuate prin MPay ajung în conturile prestatorilor de servicii în cel târziu următoarea zi lucrătoare.